Bejang Mesle Reviews By Motahedin
 

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

Bejang Mesle Reviews By Motahedin
نویسنده : ADMIN تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390
همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم نقد و بررسی آهنگ بجنگ مثله از سروش هیچکس توسط مرجع نقد و بررسی متحدین آماده شده که این گروه طی سال های اخیر افراد زیادی را برای انجام و جمع آوری مطالب بررسی یک آهنگ تحویل این بخش مهم از رپ داده است . در حال حاضر تو گوشه کنار که بازار نقد و بررسی گرمه و تبدیل به یک سلاح برای ادمین سایت ها و وبلاگ ها شده است ، بخشی که می تونه خیلی مفید باشه ولی متاسفانه به یک میدان بازی تبدیل شده است ، سلاحی برای شهرت یا بخش مفید برای رپ ؟ با بررسی نقد های اخیر مرجع نقد و بررسی متحدین و مقایسه با مطالبی که اخیرا افرادی برای منافع شخصی و شهرت ارائه داده اند می توان فهمید که تمامی مطالب ارائه شده کپی خالص از اولین مرجع نقد و بررسی رپ فارسی متحدین است ؛ آدم با چنگال آب بخوره محتاج کسی نشه هه هه ؛ پیشنهاد می کنیم این نقد و بررسی زیبا رو از اولین مرجع نقد و بررسی رپ فارسی که به دو صورت صوتی و نوشتاری آماده شده از دست ندید با تشکر از Ariaman studio  (پخش اختصاصی رپلرزه)

نقد و بررسی آهنگ بجنگ مثله سروش هیچکس
 

 

 در بخش های بعدی ما به آهنگ های " اون مثل داداشم بود " و " تریپ ما 2 " نگاه کلی داشته ایم .


دانلود نقد صوتی آهنگ :

Download MP3 HQ

Download MP3 NQ

Download MP3 LQ

Download WMA

Download OGG


در آمدي بر نقد آهنگ :
انتظار برای تریپ ما ورژن دوم برای مدتی جای خود را به انتظار برای "بجنگ مثله ... " داد و اثر بدون تاخیر در موعد مقرر پخش شد . تیزری هم برای معرفی اثر به همراه خبر پخش شد که در نوع خود جالب بود . انتظار طولانی مخاطبان ، تشنگی هیپ هاپ برای اثری ماندگار ،  ویژگی های خاص هیچکس و تیمش ، انتظارها را بسیار بالا برده و این ها همه در کنار ملزومات جریان امروزی رپ نگاهی شک گرایانه به عملکرد شایسته ی  هیچکس در" بجنگ مثله ... "  بعد از پخش داشته است .

بررسي موضوعي :
سوالی که همواره باید برای موضوع یک آهنگ به اصطلاح اجتماعی یا در سایر سبک های معناگرای موسیقی مطرح کرد اینست : " آیا این اثر چیزی خارج از دانسته های من به من اضافه کرد ؟ " یا " آیا این اثر در زندگی من توانایی ایجاد تغییری را داشت ؟ " . متاسفانه نگاه به شدت ساده و آشکار آهنگ چنان با تکرارها و نصیحت های قدیمی گره خورده که آهنگ را حتی رفع تکلیفی جلوه می دهد .

نظرات شنوندگان ترک بجنگ مثله :
نظر 20 نفر از شنوندگان این آهنگ به طور خلاصه : اکثرا نظرشون این بود که سروش تو هر آهنگ چیز جدیدی داره و تو متن آهنگ این کار هم تیکه های زیادی داره ، مهدیار یکم بیت و شلوغ کرده که بیت کار می تونست هیجانی تر باشه مثل بیت یه مشت سرباز و این آهنگ در حد این همه انتظار نبود ( البته می توان گفت که انتظار شنونده ها از سروش بالاست ) ، کروس کار ضعیف هستش ...

بررسی کلی آهنگ " تریپ ما 2 "
اثر تریپ ما " 2" از سروش لشکری و ریویل با تهیه کنندگی مهدیار که اندکی پس از اثر نه چندان ماندنی " بجنگ مثله ... " پخش گردید ، از دو جهت حضور فعال هیچکس در صحنه ی هیپ هاپ ایران و بروز خلاقیت که عمده نیاز این جریان است ، امیدوارانه بود .
تلفیق هیپ هاپ و دابستپ و هماهنگی تغییر ریتم مهدیار در کنار استایل هیچکس و ریویل آگاهی این سه ( البته به کثرت دو نفر اول ) را بر نیازهای هیپ هاپ ایران نشان میدهد . خبری از درام چینی های تکراری گذشته نیست و این نقطه ی قوت کار است ؛ نه فقط تغییر چینش درام بلکه هماهنگی استایل خوانندگان اثر با نوع این چینش که باعث شنیدن اثر تازه ای توسط مخاطب میشود . موفقیت هنگامی برای هیپ هاپ ایرانی حاصل میشود که جاودانگی اثر هم در کنار خلاقیت اثر لحاظ شود . راهی که بزرگان رپ آن را در پیش گرفته اند . به لحاظ محتوایی هم این اثر ادامه دهنده ی راه گذشته ی خوانندگان است و عدم تغییر پذیری هدف در کنار اصول و باورهای شخصی در جنگ با هنجارهای اجتماعی توسط انان را نشان میدهد . عملکرد بسیار مناسب ریویل ، مکمل بودن او در نیاز آهنگ به چنین استایلی ، نشان دهنده ی آشنایی تولیدکنندگان اثر به نیاز اثر نه مخاطب پذیری آن است که به دیدگاه من این آشنایی بسیار مثبت و موفق بود . به اجمال اثری با خلاقیت که نیاز به تلاش بیشتر در حوزه ی جاودانگی آن دارد .

بررسی کلی آهنگ " اون مثله داداشم بود "
" اون مثله داداشم بود " اثری هدفدار است که در رپ فارسی بسیار نادر است و مسلما چنین آثاری برای مخاطب عام لطف چندانی ندارد . در پشت پرده ی این اثر اخباری است که اهل رپ آن ها را میدانند اما نکته ی قابل توجه این است که لزوم اجرای این اثر و پخش رسمی این آهنگ تا چه حد زیر سایه ی سیاست های خواننده یا مخاطب مورد نظر اوست . سیاست هایی که در هر نوعی از هیپ هاپ به خصوص آمریکایی وجود دارد ، اما مشکل اصلی این اثر بعد از عدم توانایی این اثر از جهت گسترش طیف مخاطبی رپ ، بی توجهی به خلاقیت در ساخت قسمت های مختلف اثر برای مثال کروس آهنگ است که از بزرگان رپ شنیدن کروس های کلیشه ای یا ... چه برای مخاطب چه برای نیاز های هیپ هاپ جالب نیست . به لحاظ محتوایی این اثر کاملا مستقیم به بیان آنچه میخواسته پرداخته و در شیوه ی تکست نویسی اکثر اوقات به همان روش قدیمی تکیه گاه بودن یک کلمه تکست نویسی شده که استایل هیچکس را در کنار بیت بسیار مناسب مهدیار شنیدنی میکند. نکته قابل ذکر اینست که هرگاه مهدیار با سازهای ملایم تر کار میکند ، مخاطب پسندی خود را افزایش میدهد مانند این اثر . امیدوار هستیم که بزرگ های رپ در کنار نگاه به اهداف و سیاست های خود ، نیاز های هیپ هاپ فعلی را بیشتر از قبل مورد توجه قرار دهند .


بررسي آهنگ

آهنگ بدون اینترو و تاحدی ساده شروع شده و ورس اول مخاطب را منتظر نمیگذارد .

ورس 1 :
هنرمندی که گرسنس، نداره
صبح و شب خرابه
یه پاش دادگاس چون گفت از جوامع
گفت پر از نهاله دور-و-ور
محاله نزنم حرف حق رو بلند
قراره بکنن هلاکش
پشت سر پل رو کرد خرابش
جلوش هم طنابه
یه صدایی می‌گه برو جنگ حلاله
نه حلال نیس، واجبه حتی
بجنگ مثل یه زن بیوه که داره به چند تا
بچه یاد می‌ده تکی‌، که چطور باشن قوی
می‌گه هر کی‌ پرسید کو ولیت؟ بگین باباس مریض
بچه‌ها بپرسن می‌شه بابا رو دید چی‌ بگه؟
می‌ره جلو آینه واسه خودش سیبیل می‌کشه
بجنگ مثل آب جاری تو راهت شک نکنی
‌می‌شه صخره رو هم سوراخ کرد

بررسي ورس 1 از لحاظ اجرا :

قرار دادن یک کلمه به اصطلاح " تکیه گاه " و آوردن کلمات هموزن در مصراع های بعد فرم خاصی به استایل داده که قسمت ابتدایی ورس اول به همین منوال ادامه پیدا میکند . همواره بین ریتم خواندن یا به اصطلاح ضد ضرب خواندن سروش هیچکس در امتداد درام چینی های خاص مهدیار و تعویض جنس صوت درام برای لحظاتی هماهنگی خاص این دو را نمایان میکند که در این ورس هم به راحتی شنیده میشود و این از ویژگی های خاص کار این دوست . تغییر به موقع تکیه گاه از یکنواختی استایل جلوگیری میکند و هیچکس را با توجه به شرایط این آهنگ هم در بیان کلمات و هم در لحن میتوان کم نقص دانست .

 


بررسي ورس از لحاظ معنی و مفهوم :
ستایش هنرمندی که مصداق های جالبی میتوان برای آن در نظر گرفت از بینش مناسب سروش هیچکس خبر داده و نهراسیدن از شرایط برای شکستن دیوارهای مشکلات گرفته از مسایل اجتماعی تا خفگان و تلخی نبود آزادی پیام های برگرفته از این ورس است . نقدی که میتوان بر محتوای ورس داشت توجهی ساده به ملزومات یک اثر معناگراست که آیا چنین محتوایی چه درست چه غلط برای جوانی که در دریای حرفهای تکراری غرقست ، چه چیز تازه ای دارد ؟

 

بررسي ورس از لحاظ قافیه ها و قواعد رپ :

قسمتی از ورس اول به روش " تکیه گاه " شعر نویسی شده و از چندین کلمه ی هم وزن برای موزونی استایل استفاده شده . مهارت خاص هیچکس در ادای کلمه ها باعث میشود که نیاز خاصی به قافیه سرایی سنتی در شعر وجود نداشته باشد ، اما گهگاه این شعر نویسی سبب ضعف هایی در استایل میشود .  قسمت بعدی تنوع واژگان هم وزن از قسمت اول بیشتر شده و کار سنتی تر میشود به این لحاظ . در واقع در یک ورس از دو متد مختلف استفاده شده که به خوبی جلوی یکنواختی ورس اول را گرفته . در کل مشخصا همراهی وزن به صورت پیچیده تر با مهارت سروش موجب ورس بهتری خواهد شد .

ورس 2 :
بجنگ مثل…؛
کسی‌ که سالهاست زیر ظلم، بوده زیر پتک
کوفته می‌گه شکر، خوبه می‌شه برد
تو دل‌ می‌ده فحش حدود ۲۹ روز ماه رو
چون که دیده جرم
رفیقاش دربندن و فامیلاشون بال می‌زنن اینجوری
خودش داره رسالت رو می‌ره برسه به پیروزی
مثل بیماری که نهایت درد رو داره
ولی‌ مهارت داره لبخند بزنه وقت عیادت
اون میدونه نباید برید
امیدواره داروهاش بشن مفید واقع
سرطانیه
ولی‌ ببینیش انگار یه سرماخوردگی جزئی داره
اون نشون می‌ده می‌شه روی تخت جنگید
به این ترتیب می‌شه گفت یه پهلوونه
تازه اونم تختی


بررسي ورس دوم از لحاظ اجرا :

فلوی مناسب در کنار هماهنگی لحن با معنای ورس و سوار روی بیت ، نشانه های قدیمی و فعلی این ورس است . نقد وارد بر اجرای این ورس نسبت به شرایط این آهنگ وارد نیست . به این معنا که استایلی ساده و بدون نقص هنگامی که نشاندهنده ی توان شناخته شده ی هیچکس در استایل نباشد ، بی نقصی کار را زیر پرده ی توقع بالای مخاطب مخفی میکند . از ویژگی های مثبت این اجرا ؛ استایل با مهارت سروش ، قافیه ها را شکست میدهد گرچه نقد دیگر بهتر شدن اثر با وزن بهتر است .

 


بررسي از لحاظ معنی و مفهوم :
به لحاظ مفهوم ورس دوم هیچ تفاوتی با ورس اول ندارد که این ضعف عجیبی است . مخاطب چیز تازه ای در این ورس هم پیدا نمیکند . مثالها تغییر میکنند و مفهوم همان ، تعبیر خسته کننده ی رفتن برای رسیدن است . تکیه شدید سروش لشکری بر این موضوع و چنین ضعفی را در سه ورس بودن آهنگی که دامنه ی معنایی وسیعی ندارد ، میتوان ریشه یابی کرد . بهتر بود که تنوعی در هدف مفهومی تکست یا موضوع کلی آهنگ ایجاد میشد تا رنگ رفع تکلیف بعد از این وقفه ی طولانی اثر را دنبال نکند .

بررسي ورس از لحاظ قافیه ها و قواعد رپ :
 کم وزنی و نبود قافیه های سنتی را با توجه به مهارت سروش میتوان یک نقطه قوت در نظر گرفت اما بهتر بود که این مهارت را همراه با موزونی بیشتر
ابیات میشنیدیم . مطمئنا اگر مفهوم و تکست هیچکدام فدای دیگری نشوند و در کنار هم باشند در کنار استایل اثر جاودانه تری به وجود می آورند . ورس دوم به لحاظ وزن از ورس اول ضعیف تر است اما همچنان وجود رابط های مناسب در میانه های تکست شنونده را مجذوب میکند .


ورس 3 :
کسی‌ که نابغه‌س
ولی‌ کلاس درس
داره می‌خوره بمب به جای زنگ
می‌ره کنار مرز می‌گیره کلاش به دست
به نام حق حاضره بپاشه مغز، یه پاش شه قطع
تا اینکه واسه‌ی این و اون بسازه قصر
یه سال بعد
امیدواره همه باشن کنار هم تو لباس جشن
می‌شینه می‌زنه به خاکش لب
تو مشتش داره می‌ده فشار یه عکس
که پشتش نوشته به یادتم
پدری که واسه شوکولات پول نداره
ولی در عوض تو راه کول می‌کنه کوچولو رو تو بارون
هنوز رو پاست اون
اون‌قدر سفت و سخته باس فامیلیش رو می‌ذاشتن فولادپور
تو هم، سرت رو بگیر بالا کت رو واز کن، بهتره حالا

برسي ورس 3 از لحاظ اجرا :
این ورس همانند ورس اول دو قسمت به لحاظ وزن داشته که تاثیر مستقیم روی استایل خواننده نهاده . قسمت ابتدایی که به روش تکیه گاه شعر نویسی شده ، آن چیزی است که میتواند توانایی هیچکس را بهتر به نمایش بگذارد ، زیرا وزن و استایل در کنار فلوی بینظیر باعث میشوند که نمایش قدرت کلام هیچکس به حد کمال نزدیک شود . اما به دلیل کلیشه ای بودن عمق معنا هم حسی شدید بین مخاطب و خواننده به مانند کارهای گذشته ی سروش ایجاد نمیشود که به فاکتور حس در استایل لطمه وارد میکند .

بررسي ورس 3 از لحاظ معنی و مفهوم :
موضوع تکراری هر سه ورس این سه بخش نقد را هم تکراری میکند ، گرچه نکته ای که بیشتر در این ورس سروش لشکری به آن اشاره میکند ، هدفمندی برای همان جنگ کلیشه ای برای رسیدن است . تغییر مثالها از گذشته یا دیده های خواننده دیده میشود ، اما دیدی که خواننده به این وقایع داشته ، دیدی سنتی و البته مشمول ایمانهای اصیل در اعماق احساس اوست که از هر کجا نشعت گرفته باشد ، دلیلی است برای عدم همه پسند بودن اثر .

بررسي ورس 3 از لحاظ قافیه ها و قواعد رپي :
خلاقیتی در نوشتن شعر دیده نمیشود . دو قسمتی بودن شعر به مانند ورس اول است . قرار دادن کلماتی برای تکیه بیشتر روش قدیمی اما مناسب و تاثیر گذار برای موزونی شعر و زیبایی استایل میشود که در این ورس از همین روش استفاده شده است . البته این بار قمست دوم هم رگه هایی از تکیه گاه این بار با وزن متفاوت در خود می بیند اما به صورت متمرکز نیست که البته در هنگام اجرا با تاکیدهای به موقع بسیار محسوس و تاثیرگذار بود .

کروس
؛[همخوان]؛
بجنگ مثل… بجنگ مثل…؛
کسی‌ که هیچی‌ واسه از دست دادن نداره
بجنگ مثل… بجنگ مثل…؛
کسی‌ که به تنها چیزی که فکر نمی‌کنه فراره
بجنگ مثل… بجنگ مثل…؛
کسی‌ که هیچی‌ واسه از دست دادن نداره
بجنگ مثل… بجنگ مثل…؛
بجنگ مثل… بجنگ مثل…؛


بررسي کلی کروس  :
کروس آهنگ ساده اما هماهنگ با موضوع ، بدون خلاقیت اما کاملا هماهنگ باریتم است . بلندی صدای بیت و کمی زیر بودن صدای هیچکس از جذابیت کروس میکاهد . از لحاظ محتوایی توصیف شخصیتی کلی است برای هدف آهنگ که بسیار محدود شخصیت پردازی شده و ضعف عمده ی آهنگ را در مفهوم کلیشه ای آشکار میکند . البته با نگاهی به مخاطب شناسی هیچکس میتوان شعر او را فقط برای هوادارانش خواند و به این لحاظ میتوان گفت که اشعار او جاذب مخاطبی که هم عقیده با او نیست ، نمیباشد . بهتر بود که شکل تازه و جدیدی از کروس ارایه میشد تا هیپ هاپ ایران هم چنان تشنه ی خلاقیت نماند . عنصری که میتواند به راحتی معرف این فرهنگ به افراد جامعه ی ناآشنا با این فرهنگ باشد .

اوترو :
اول با نفس خودت بجنگ
بعد تازه می‌فهمی دشمنای واقعی‌ کیان
زندگی‌ میدون جنگه…؛
بجنگ مثل… بجنگ مثل…؛
بجنگ مثل… بجنگ مثل…؛
کسی‌ که هیچی‌ واسه از دست دادن نداره


بررسي اوترو :
اوترو کاملا هماهنگ با سیر جنگی آهنگ و متناسب با افکار و عقاید سروشلشکری به صورت پند آموز در انتهای آهنگ بیان میشود که شکل کلیشه ای کار را تکمیل میکند .

بررسی کاور آهنگ :
کاور ترکیب رنگ خوبی داره و در حین سردی و آرامش رنگ آبی، رنگ گرم و قرمز و همچنین طرز به هم ریخته نوشته ها حالتی عجیب مثل آماده بودن برای یک اتفاق رو در این کاور تداعی می کنه و ترکیب خوبی رو با به هم ریختگی رنگ های پس زمینه کرده.

میشه گفت این کاور وجود جنگی گرم در بطن جامعه ای سرد و آروم رو نشون میده

و شاید شبیه به وضعیت کنونی اکثر کشورها مخصوصا ایران خودمون باشه.

نقد فني آهنگ :
نکات کلی تو ساختار بیت بجنگ مثله.. رعایت شده بود ، اول اینکه مفهوم کلی شعر جنگیدن ، مبارزه ، سرسختی و .. بود که به خوبی ما میتونیم این موضوع رو حتی در آهنگ خام این ترک هم لمس کنیم ، شما تصور کنید که  بیت این ترک قبل از اینکه هیچکس خونده بود در اختیار شما قرار داشت و شما میخواستید بهش فک کنید یا روی اون شعری بنویسید مسلمآ موضوعی که انتخاب میکردید ملایم و یا احسا سی نبود خب پس نتیجه میگیریم بیت این ترک که بر پایه ریتم 4/4 ساخته شده و از سینتی سایزرهایی (synthesizer)   برای ساختن این بیت استفاده کردن که ترک و به خوبی جدی و هیجانی کرده و همچنین کیک های قوی با تمپوی هم به این مسئله کمک زیادی کرده ،  2 : مهدیار آقاجانی رو نمیشه به عنوان یه بیت میکر (beat maker ) ساده حساب کرد ، در هیپ هاپ ایران ما شاهد هستیم که  اکثر کسایی که  به عنوان آهنگساز ازشون نام میبرند حتی سواد جزئئ ترین اصول علم موسیقی رو هم ندارند و به نوعی میشه گفت که ساده بودن و مبتدی بودن کارهاشون به وضوح به گوش میرسه ، مهدیار آقاجانی بیت رو بر اساس مفهوم کلی شعر و نحویه بیان اون میسازه ، صداهایی مرتبط با فضای شعر میسازه نه گوش شنونده !!! ما میبینیم اکثر آهنگسازها برای اینکه کارشون بیشتر شنیده بشه یا به نوعی مردمی تر بشه کارشون تو تمامی کاراشون از پیانو به عنوان صدای اصلی استفاده میکنن و هیچگونه خلاقیتی تو کاراشون نمیشه شنید ، مهدیار آقاجانی درام های مرتبط با استایل میسازه و نمیشه گفت که کاراش صرفآ به لوپ خلاصه میشه ، ما همیشه
خلاقیت رو در تک تک کارای مهدیار احساس میکنیم درست مثل یه کاره پاپ که شاید تو هر مصراع یه آکورد عوض کنه تو کارای مهدیارهم میشه شنید که به مثال هر ورس یا در بعضی از قسمت های کار یه درام مختلف داره یا کار بطور ناگهانی و عجیب کلآ عوض میشه و دوباره به قشنگی وصل تم اولیه کار میشه ، البته منظورم از این مثال این نبود که ما تو سبک پاپ ایران خلاقیت داریم ! منظور بنده این بود که مهدیار آقاجانی در هیپ هاپ نقش یه تنظیم کننده رو ایفا میکنه  نه یه بیت میکر ساده، 3 : ضعف این ترک کروس کار بود و من نمیخوام که ایرادی از شلوغی کروس بگیرم چون از نظر من اصلا نمشه گفت که کروس شلوغ بود ، ما سبک هیپ هپ گوش میکنیم سبکی درنده که همه چی رو میتونه تو خودش حضم کنه ، ایراد اصلی از ملودی هست !!! شعر کروس میگه  : بجنگ مثل  بجنگ مثل کسی‌ که هیچی‌ واسه از دست دادن نداره بجنگ مثل. بجنگ مثل. کسی‌ که به تنها چیزی که فکر نمیکنه فراره بجنگ مثل. بجنگ مثل. کسی‌ که هیچی‌ واسه از دست دادن نداره بجنگ مثل. بجنگ مثل. بجنگ مثل. بجنگ مثل..
این شعر جنگندس باید به نوعی محکم بیان میشد نه به این شکل !!شما میتونید به ملودی  خوندن دوباره با دقت گوش کنید ، صدای سوپرانو که زیر صدای اصلی گرفته شده ، صدای ناله هست و نستالژی این و داره که یه آدمی که همه چیشو از دست داده داره کنارت گریه و زاری میکنه این در ضورتی هست که شعر کروس آدم و به جنگیدن دعوت میکنه !! 4 : میکس و مستر در سطح عالی بود و هیج ایرادی نداره
.

نقد کلی :
تلاش برای القای عقاید و افکار خواننده به مخاطب ایرادی است که بر بسیاری از آهنگ های معنا گرا گرفته میشود و معمولا با استناد بر آزادی فکری خواننده محکوم به عدم القای عقاید خود به مخاطب میشود . در این اثر هم رگه هایی از اعتقاد سنتی و افکار قدیمی با رنگ کلیشه ها در می آمیزد و مخاطب خود را به طرفداران خاص خود محدود میکند که اشکال عمده ی این آهنگ اینست . راه حلی که برای ارایه ی اثری معناگرا در این نقد مطرح میشود ، توجه مناسب به استدلال های فکری ، نه استفاده از مجهولات فعلی در بطن جامعه است . جنگیدن هدف میخواهد و این سوال وارد بر این آهنگ است که آیا هدف برای جنگیدن همه ی مخاطبان استدلال های فکری را دنبال میکند یا مجهولات اصیل فعلی ؟ که نتیجه مشابه قبل دارد به این صورت که این آهنگ مخاطب خود را به طرفداران خاص سروش لشکری محدود میکند و به همین دلیل اثری همه گیر مانند آثار قبلی سروش لشکری نمیشود . چیزی که جاذب سایر مخاطبان به این اثر است ویژگی های دیگر اثر همچون استایل سروش و هماهنگی های او با ریتم های مهدیار است . به امید اینکه جهانی کردن رپ فارس با نگاهی جهانی تر میسر شود .

امتیاز به اجزای کار :

نمراته تکست از نظره معني و مفهوم عاميانه و متناسب با موضوع در ورس ها :

ورس 1 : 7 از 10
ورس 2 : 7 از 10
ورس 3 : 7 از 10

نمراته تکست از نظره رعايته اصول و قاعده ي مربوط به رپ(سيلاب و وزن و...)در هر ورس به صورته جدا گانه:

ورس 1 : 8.5 از 10
ورس 2 : 8 از 10
ورس 3 : 8 از 10

نمراته استايل در هر ورس :

ورس 1 : 8 از 10
ورس 2 : 7.5 از 10
ورس 3 : 8.5 از 10

مخاطب پذيري آهنگ:

6 از 10

القای حس خواننده به شنونده :
تو پارامترایی که در نقدا استفاده میکنیم قسمتی اضافه شده تحت عنوان بالا
 که نمره به حسی هست که خواننده باید متناسب با موضوع به مخاطب خودش القا کنه

7 از 10


کروس آهنگ به صورت کلی :

6.5 از 10
نمرات بيت و ميکس و مستره کار و ضبط وکال:

بيت : 9.5 از 10
ميکس و مستر : 8 از 10
ضبطه ووکال : 9.5 از 10

تهیه کنندگان این مطالب هر کدام در بخش های خود :

نقد و بررسی از محمد
بررسی فنی و صوتی از مجید شفیعی

تهیه کاور و گرافیک از جلیل
بررسی کاور از رسول مرشدلو
تنظیم و ویرایش و بازنگری نهایی از مسعود


اسامی تیم به ترتیب الفبای انگلیسی به شرح زیر می باشد :

Aryana ( علی )
Arya_gharbal(آریا)
beatmusic(مجید شفیعی)
Mohamad ( محمید )
M4$0u5(مسعود)
Netbaz(جاوید)
Rasoul Morshedlo(رسول)
tf2000(حمید)
Zero ( جلیل )

اتحاد تا جهانی شدن رپ فارس
متحدین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: موزیک text
:: برچسب‌ها: برای دیدن نقد وبرسی و دانلود صوتی نقد وبرسی به ادامه مطلب بروید

 

.:: This Template By : 20khabar.com ::.

 

 

 
آخرين عناوين مطالب
» سلام وبلاگ ما دیگه اپنمیشه لطفا به سایت جدید ما که خیلی حرفه ای هست سر بزنید
» مجموعه فوق العاده زیبا و شنیدنی از بهترین آهنگ های ایرانی منتشر شده در خرداد ۱۳۹۱ با 1 کیفیت متفاوت
» مجموعه فوق العاده زیبا شنیدنی از آهنگ Dance به نام Dance Club Fun Radio با 1 کیفیت متفاوت
» آهنگ جدید زیبای محمد بی باک به همراهی مانیار به نام باید از خودم شروع کنم با دو کیفیت 320 و 128
» عکس گیج کننده
» 10 موقعیتی که مغز شما در آن هنگ میکند!
» به این میگن یک زن همه چی تمام و بی نقص ههههه
» اگر دخترها را تو استادیوم ورزشی راه بدن چی میشه وایی (طنزتوپ)
» ریمیکس جدید و بسیار زیبا از G-Dal به نام واقعی تر از مستند
» دانلود ویدئو توضیح کامل حسین تهی در مورد موضوع اخیر با آقای هومن خلعتبری
» امروز یک تصویر از بازی درخشان Watch Dogs منتشر شد
» اس ام اس فمینیستی و جوک مردان خنده دار تیر 91
» پیامک های عاشقانه تیر ماه 91
» با سلام و درود به تمامی دوستان و کاربران رپلرزه اینبار با ورژن دوم این برنامه در خدمت شما دوستان هس
» مدیر عامل شرکت بازی سازی آروین تک با بیان اینکه بازی های رایانه ای در کشور رشد کمی ...
» دانلود اولين ويديو كليپ رسمي فوق العاده زيبا با معني امير خلوت به همراهی مائد بنام ناراحت نباش
» آهنگ جدید بسیار زیبا از امیر علی Sniff بنام بطری با آهنگسازی امير خلوت
» 20 آهنگ برتر RnB پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان از دست ندید با دو کیفیت متفاوت در رپلرزه
» اینبار براتون یه مطلب خوندنی و جذاب گذاشته ایم در مورد رزیدنت اویل 6
» موزیک ویدئو جدید بسیار زیبای Nadim به نام Napors Halamo با 1 کیفیت متفاوت
» آهنگ جدید بسیار زیبای Zion Y Lennox بهمراهی Yomo به نام Cantazo با 1 کیفیت متفاوت
» دیس ترک جدید زیبای تردید ارشاد و بهران به نام جنگ تن به تن با 1 کیفیت 128
» دانلود ویدئو اجرای زنده و فوق العاده زیبای امیرقیامت
» دانلود آهنگ ویدئو جدید و فوق العاده زیبای فرشید امین به نام بعد از نسترن
» اموزش دعوا حتما بازی کنید انقدر باحاله وای فقط
» ازهمه بیشتر دنبال دخترهاست و براشون له له میزنه و ...
» تصور کنید اینترنت یک شهر است
» رفتیم بلیت کانادا بگیریم زنه میگه سیاحتیه؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!
» آهنگ جدید فوق العاده زیبای صحنه به یاد ایرج قادری با صدای آروین صاحب با 1 کیفیت 320
» T-Dey ft E-Run be name MizooniM

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به RAPLARZE مي باشد.

 



خبرهای داغ

20خبر